Information96

اطلاعات پزشکی و صنعتی

Information96

اطلاعات پزشکی و صنعتی

پیوندها
  • ۰
  • ۰


روش اول: مقابله با روش‌هایی که تاکنون رواج یافته اند

اپلیکیشن‌هایی که با عنوان هک وای‌فای منتشر شده‌اند قادر به اتصال بدون رمز به تمام مودم‌ها نخواهند بود بلکه مودم‌هایی بیشتر قربانی این روش می‌شوند که رمزنگاری مودم خود را روی حالت‌های قدیمی قرار داده‌اند. برای مثال در مودم Tp-Link شما در بخشی که برای Wireless رمز عبور تعیین می‌کنید با بخشی مواجه خواهید شد که نوع رمزگذاری مودم را مشخص می‌کند. معمولا از آنجایی که کاربران عادی اطلاعات چندانی از این موضوع ندارند نحوه‌ی رمزگذاری را روی حالت پیش‌فرض قرار می‌دهند در حالی که اکثر این حالت‌ها توسط اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای ذکر شده قابل نفوذ خواهند بود.


امن‌ترین روش رمزگذاری در حال حاضر WPA2-PSK است که با قرار دادن رمزگذاری مودم روی این حالت می‌توانید از نفوذ نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های موبایل جلوگیری کنید. در هنگام نوشتن این مقاله از چندین اپلیکیشن مختلف استفاده کردیم و هیچکدام موفق به اتصال بدون رمز عبور به مودمی که با الگوریتم WPA2-PSK رمزگذاری شده بود نشد.


برای انجام این امر کافیست تا با ثبت‌ای پی 192.168.1.1 در مرورگر به تنظیمات مودم خود وارد شوید. سپس به بخش Interface Setup و سپس تب Wireless بروید. در صفحه‌ای که بارگذاری می‌شود به دنبال Authentication Type بگردید. این بخش همان رمزگذاری مودم شما خواهد بود که باید روی منوی کشویی مقابل آن کلیک کنید و حالت رمزگذاری را روی WPA2-PSK قرار دهید. اگر این بخش از قبل روی WPA2-PSK تنظیم شده بود نیازی به دستکاری و تغییر مجدد آن نیست.


البته صحت این موضوع همیشگی نخواهد بود و ممکن است در آینده اپلیکیشن‌های جدیدتری منتشر شوند که توانایی شکستن رمزگذاری WPA2-PSK را نیز داشته باشند. با این وجود در زمان حال می‌توانید با انجام اینکار امنیت مودم خود را به بالاترین حد ممکن از لحاظ رمزگذاری برسانید. اما اگر قصد این را دارید که یک بار برای همیشه خیال خود را از هرگونه نفوذ های این چنینی راحت کنید به سراغ روش دوم بروید.

  • ۹۶/۱۲/۰۷
  • اینفو اینفو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی